۱۳۹۵ تیر ۲۶, شنبه

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستریكانونهاي وكلاي دادگستري جمهوري اسلامي ايران و مرکز امور مشاوران حقوقی وکلا و کارشناسان قوه قضائیه (ماده187) حداقل يكبار در سال نسبت به پذيرش متقاضيان ‌پروانه كارآموزي وكالت از طريق آزمون با آگهي در جرايد اقدام نمایند.
‌ براي اشخاصي پروانه كارآموزي وكالت صادر مي‌شود كه علاوه بر دارا بودن دانشنامه ليسانس يا بالاتر حقوق يا فقه و مباني حقوق اسلامي‌يا معادل آن از دروس حوزوي و دانشگاهي داراي شرايط ذيل باشند:
‌الف - اعتقاد و التزام عملي به احكام و مباني دين مقدس اسلام.
ب - اعتقاد و تعهد به نظام جمهوري اسلامي ايران، ولايت فقيه، قانون اساسي.
ج - نداشتن پيشينه محكوميت موثر كيفري.
‌د - نداشتن سابقه عضويت و فعاليت در گروههاي الحادي و فرق ضاله و معاند با اسلام و گروههايي كه مرامنامه آنها مبتني بر نفي اديان الهي‌مي‌باشد.
ه- عدم وابستگي به رژيم منحوس پهلوي و تحكيم پايه‌هاي رژيم طاغوت.
‌و - عدم عضويت و هواداري از گروهكهاي غير قانوني و معاند با جمهوري اسلامي ايران.
‌ز - عدم اعتياد به مواد مخدر و استعمال مشروبات الكلي.
كانونهاي وكلا مكلفند به منظور احراز شرايط فوق از مراجع ذيصلاح مربوطه استعلام نمایند...

سي درصد (30%) سهميه مورد نياز كانون وكلاي هر حوزه به ايثارگران (‌رزمندگاني كه شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه جنگ‌داشته و يا در اسارت دشمن بوده‌اند و يا جانبازان 25% و بالاتر و بستگان درجه اول شهدا و جانبازان 50% به بالا) اختصاص مي‌يابد كه از بين ايثارگراني‌كه بيشترين نمره را آورده‌اند انتخاب خواهند شد..

وكلا نمي‌توانند در غير از محلي كه براي آنجا پروانه وكالت دريافت كرده‌اند دفتر وكالت تاسيس نمايند و همچنين نمي‌توانند عملا فعاليت‌وكالتي خود را در محل ديگري متمركز نمايند. تخلف از اين حكم مستوجب مجازات انتظامي درجه 3 در نوبت اول و درجه 4 در نوبت دوم و درجه 5‌در نوبت سوم خواهد بود. به اين تخلف در دادسرا و دادگاه انتظامي كانوني رسيدگي خواهد شد كه تخلف در حوزه آن انجام شده است.
پس از قبولی در آزمون علمی پروانه کارآموزی اعطا می شود که کارآموز می بایست در مدت 2 سال به طور مشخص در محاکم کارآموزی کند ضمن اینکه می توانند در دعاوی نیز وکالت نماید. وپس از سپری شدن مدت کارآموزی با اعطای آزمون اختبار و قبولی در آن پروانه وکیل پایه دادگستری را از کانون مربوطه دریافت نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر