۱۳۹۳ اردیبهشت ۸, دوشنبه

مشاوره دعاوی ثبتی

با سلام و وقت بخیر خدمت شهروندان محترم شما می توانید با بیان سوالات ثبتی خود در کادر ذیل و درج ایمیل و شماره تماس خود ظرف مهلت 24 ساعت پاسخ خود را از طرف وکلای پایه یک و متخصص موسسه در ایمیل خود دریافت نمایید. و چنانچه تقاضای مشاوره حضوری را دارید می توانید با شماره مؤسسه  88501002-021  تماس حاصل فرمایید.
نمونه هایی از پرسش وپاسخ :
سوال : چه كسی می تواند در خواست افراز بدهد ؟
پاسخ :هر شریك الملكی یا قائم مقام قانونی آنها و صغیری هم كه حكم رشد داشته باشد می تواند در خواست نماید . در غیر اینصورت طبق رای وحدت رویه هیات عمومی دیوانعالی كشور به شماره 3530-7/2/1360 ردیف 29/59 هیئت عمومی ، تقسیم و افراز املاك محجورین و غایب مفقودالاثر را از صلاحیت واحد ثبتی خارج دانسته و در صلاحیت دادگاه شناخته است و همچنین طبق نظریه شماره 135/7-8/2/66 درخواست تقسیم و افراز به طرفیت تمام مالكین مشاع اقامه می شود و اگر مال در تصرف شخصی باشد هر یك از مالكین به نسبت سهم خود حق مطالبه دارند.

سوال : آیا امکان ثبت مبایعنامه در دفاتر اسناد رسمی وجود دارد؟

پاسخ : با توجه به نص ماده 47 قانون اسناد واملاک ثبت مبایعه نامه نسبت به عین و یا منافع املاکی که در دفتر املاک ثبت اسناد و املاک ثبت نشده است ، در دفاتر اسناد رسمی بلااشکال است.
سوال : ثبت چه اسنادی در دفترخانه اسناد رسمی اجباری است ؟
پاسخ : بر اساس ماده 47 قانون ثبت اسناد و املاک در نقاطی که دفار اسناد رسمی وجود دارد ثبت اسناد ذیل اجباری است : 1-کلیه عقود ومعاملات راجع به عین یا منافع اموال غیرمنقول که در دفتر ااملاک ثبت نشده باشد.2-صلح نامه ، هبه نامه و شرکت نامه
موسسه حقوقي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر